Köpvillkor

 

Vi på furniture farm har ambitionen att alltid ge hög service till våra kunder, och därför arbetar vi efter nedanstående köpvillkor. Vid frågor kontakta oss på kontakt@furniturefarm.se.

 

Priser

Alla priser är i SEK inkl moms. Priset som gäller är det som är angivit den dag kunden gör sin beställning. Eventuella fraktkostnader redovisas innan kunden bekräftar köpet.

 

Beställning
Alla beställningar sker via denna butik på Internet. Vi kan inte ta emot beställningar via telefon, fax eller vanlig e-post. furniture farm behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

Tillverkning
Alla möbler vi har i vårt sortiment har vi designat och tillverkat själva. Vi har inga återförsäljare. Du hittar bara dessa möbler här.

 

Betalning

På furniturefarm.se kan du välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj den metod som passar dig bäst när du kommer till kassan, innan du bekräftar köpet. Minderåriga (under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.

Kortbetalning: Vi accepterar de vanligaste betalkorten: Visa och Master/Eurocard. Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering. 

Faktura: Betalning mot faktura med 14 dagars betalningsvillkor erbjuds.

Leverans mot faktura kan endast ske till beställarens folkbokförda adress. Vi gör en kreditkontroll på alla som väljer att betala mot faktura. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta på 18% + gällande referensränta. Ange fakturanummer som meddelande vid betalning.

Dela upp betalningen: Genom ett samarbete med Klarna kan vi även erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning om du handlar för mer än 1 000 kr och max 50 000 kr.

När du i kassan väljer att dela upp betalningen av ditt köp och bekräftar din order görs din ansökan om delbetalning. Du får genast besked om din ansökan beviljats och vi kan behandla din order omgående. Om din ansökan inte skulle bli beviljad kan du gå tillbaka till kassan och välja ett annat betalsätt.

Om anskökan beviljas så kommer Klarna skicka ett kontoavtal hem till dig. Kontrollera att uppgifterna stämmer och signera avtalet och returnera det i bifogat svarskuvert.

 

Delbetalningsalternativ

3 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 95 kr)

6 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 195 kr)

12 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)

24 månader med 9,95 % ränta (uppläggningsavgift 295 kr)

Aviavgift om 29 kr tillkommer.

 

Grundkraven för att beviljas delbetalning

Du måste ha fyllt minst 18 år

Du måste ha en fast årlig inkomst på minst 120 000 kr

Du måste vara svensk medborgare

Du får inte ha några betalningsanmärkningar


Leverans sker endast till den adress där beställaren är folkbokförd.

Din ansökan kommer föranleda en sedvanlig kreditprövning vilket innebär att Klarna gör en kreditupplysning. Har du några ytterligare frågor eller funderingar så går det utmärkt att ringa Klarna på 08-586 126 00 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00. Du kan också skicka ett e-mail till info@klarna.se

Läs allmänna kontovillkor för delbetalning

 

Fraktavgift

Lägg varan i kundkorgen så ser du fraktavgiften direkt.

Hemleverans: Levereras sker till din dörr  eller trappuppgång. du blir aviserad via telefon innan paketet anländer. Det är tunga paket vi levererar, se därför gärna till att ni är flera som kan hjälpas åt att bära in möbeln. Chauffören kan tyvärr i det flesta fallen inte hjälpa er.

Om en beställd vara är tillfälligt slut, meddelar vi dig beräknad leveranstid för att godkänna senare leverans eller makulera beställningen. Om leveranstiden skiljer avsevärt mellan olika varor kommer vi att dela upp din leverans utan extra kostnad för er.

 

Transportskada
Om ni vid mottagandet upptäcker att emballaget är transportskadad, ska ni se till att detta blir noterat på fraktsedeln som chauffören har med sig. Detta är mycket viktigt för att styrka att inte ni själva har skadat emballaget. Ni ska sedan omedelbart anmäla detta till oss gärna via mail så vi får anmälan dokumenterad.

Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på kontakt@furniturefarm.se för vidare instruktioner.

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 14 dagar. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står furniturefarm för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig.

 

Ångerrätt
furniture farm tillämpar distansavtalslagen vilket innebär att du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick och originalförpackning.

Kontakta oss på kontakt@furniturefarm.se för vidare instruktioner. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Furniture farm står för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav.

 

Leveranstid

Leveranstiden  för icke lagerförda produkter är 2 till 3 veckor.

Med leveranstid menas när vi skickar möbeln från oss.

 

Force Majeure
furniture farm är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet.

Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.

 

Övrigt
furniture farm reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av tekniska data som är utanför vår kontroll.